zaterdag 6 maart 2010

5/3 In the shop

Vrijdagmorgen word ik door lerares Surapa opgepikt. Ze geeft me voortdurend informatie over alle mogelijke items, gaande van de school, Thaise gewoonten, religie … Op die wijze krijgt ze de kans zich in het Engels uit te drukken.In de school gekomen komt de jongste lerares op mij af met de vraag haar te vervangen in de Engelse les. Ze voelt zich niet goed. Ze stopt mij een boekje in het Thai toe waar sommige zinnen in het Engels duidelijk maken dat het zou moeten gaan over de present perfect progressive. De les begint over enkele minuten. Terwijl we een en ander bekijken zie ik door het raam de pick up van de directeur met de leerlingen van de klas in de laadbak passeren. Ze gaan blijkbaar naar een nabijgelegen school voor een tentoonstelling.

In de plaats daarvan geef ik met lerares Surapa 2 lesuren met als thema ‘In the shop’. We vullen elkaar goed aan. Ik merk dat de uitspraak van bepaalde letters echt moeilijk valt. Met een rollenspel wordt alles nog eens ingeoefend. Er is een aangename sfeer in de klas en de leerlingen zijn aandachtig. Later op de dag verschijnen een paar van die leerlingen aan het raam. Ze willen even gedag zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten