zondag 21 maart 2010

15/3 Afspraken en muziek


De twee zijden van de Thai komen vandaag weer naar boven: enerzijds een afspraak gemaakt met mijn collega’s Engels, verleden week, die vervalt op het laatste moment, anderzijds komt de muziekleraar gevolgd door andere teachers, met lokale instrumenten aandraven om deze voor mij ten gehore te brengen. Ze hebben lol voor tien en spelen enkele deuntjes. Ze stoppen mij een ‘sow’ in de handen . Dit is een instrument uit de Isaan-streek, gelijkend op een viool doch met enkel 2 snaren en een klankbak (of hoe noem je dat) niet groter dan een grote ontbijtkop. Je zet de klankbak op je schoot, je houdt de steel (of hoe noem je dat dan weer) vast en drukt met een aantal vingers (afhankelijk van de toon die je wenst) op de twee snaren terwijl je de stok over de snaren strijkt. Na een paar minuten kan ik een klank produceren. Verder ben ik niet geraakt. De andere klanken die er in de leraarskamer te horen waren, waren veel gelach en gebrul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten